Sunday 24 January 2016

Hello 2016 :D

Assalamualaikum and Hello 2016! :D


Hai korang, aku ade benda nak citer nie, aaaaaaaa, first nie, nak cakap, aku nak scream out of loud sekarang nie, 


"AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA"


Okay, imagine kan korang ada masalah yang terbeban kat bahu korang, and rasa takkan lepas selagi benda tu tak release dari korang! And cara korang release dengan pergi natural environment tapi takde orang kat sana macam pantai ke taman ke jeram ke, and korang guna voice out of pitch korang yeah. And, serious rasa release :)


TO: Idaaa <3
By the way, I am happy right now as yeayyy, i already pass for my EPT! Alhamdulillah, thanks Allah, thanks Ya Allah! Firstly, i wanna say thanks for my Idaaaaa! Yeah, you know who you are okay? In case you are reading my blog, thanks for being my good friends ever and be my "boyfriend" that understand me yeah! Huuuu. Thanks for reading and correcting my essay, as I only have problem in constructing sentence right? I don't know how to make it straight to the point and avoid flowery language :) I love you Ida till the moon backkkkkkk. EH? 


Amboi, melampau speech~ Hahahahahah. Okay, tamat~ Yeah, now, naisb baik lah EPT dah lepas, ingat tak previous blog sebelum nie, cakap nak tukar course apa semua kan? Anddd, serious, sebenarnya memang aku dah ambil la borang untuk tukar course tu. Aku gi jumpa lah dengan Madam Adlina, merangkap sebagai Academic Advisor untu course BEN kat CFS nie haaa :) Masa mula2 jumpa tu, aku cakap nak tukar course kan, madam tanya lah, ade berapa subjek lagi tak ambik? And nie sem berapa? AKu cakap la, sepatutnya abis sem tu, (Sem 2, 2015/2016), tapi sebab tak lepas EPT nie, kena extent 2 tahun la asasi saya. Saya ada dua subjek lagi, Law dengan Thinking Skills.



Madam cakap, awak ada dua subjek lagi, Law dengan Thinking Skills and awak nak tukar course sebab takut dengan EPT? Serious? And, untuk pengetahuan awak, awak dah lepas semua subjek requirement untuk BEN and HS.. Awak tahu tak, keadaan awak sekarang macam, awak naik pokok kelapa, sikit je lagi nak capai pokok kelapa tu, and orang suruh awak turun, and awak turunnn? Okay, kalau contohnya, awak dah dapat keje, and orang suruh awak berhenti, awak nak tak? "No". Haaaa, okay takyah lah sister eh?? Awak buat elok2 EPT nie.... :)



Aku nangis lepas Madam cakap macam tu... :'( Serious, aku nangis bukan apa, sebab aku yakin aku boleh buat, tapi, Madam EPT aku untuk sem lepas selalu bagi cadangan untuk tukar course. Bukan cadangan tu tak elok, tapi, why not give me chance before suggesting the other ideas rather than changing course please? Aaaa. So, masa shortsem tu, aku dapat Madam Aimi Syazana. Ya Allah, nie lah first time aku faham EPT nak apa sebenarnya. Dia cakap lah yang essay kitorang dah okay, kita buat ayat ape semua pon dah okay, cuma masalah sekarang kena elak Grammatical Error je. 




Sebab, sebagai Lecturer nie, kitorang menyampah sangat dengan salah2 ecik yang dibuat student BEN sendiri, sebab tu lah kita anggap, macam mana nak buat BEN kalau salah macam nie pon tak tahu? So, dia ajar lah kitorang dari basic balikk. Yeay :) Tapi, masa tu, tiga hari lagi nak exam EPT wey, and korang boleh bayang tak nyawa aku macam kat hujung tanduk dah? Kena buat keputusan untuk tukar course hari tu jugak, and minggu depan ade EPT? Aaaa. So, aku rujuk balik kawan2 aku, betul ke keputusan aku nie?? Betol ke?? 



Aku memang tak tahu nak buat apa gila weh.. So, lepas tu, aku jumpa AA balik cakap nak tukar course jugakk. Sebab aku cuak, latihan yang aku buat dalam kelas still tak dapat memenuhi EPT tu. Aku takut sangat. So, madam macam kecewa lah sikit sebab aku still nak tukar course apa semua... TAPI, LEPAS AKU JUMPA DIA, AKU TAK BAYAR 100RM UNTUK TUKAR COURSE TU. Aku macam terpikir balik, betol ke nak tukar course nie? Kan menyesal!



Aku memang tak pikir panjang, aku cakap, okay, aku kena teruskan jugak perjuangan aku nie, balik bilik tu, aku memang struggle betol-betol la, buat essay, bagi Ida, buat essay bagi Ida, buat essay bagi Ida. Walaupun dia masa tu pon tengah final exam, dia ade je masa aku perlukan dia. Korang nak tau tak, apa saat paling nak nangis? Bila soalan yang aku buat dengan Ida, keluar dalam exam. And, aku rasa macam nak panggil nama dia duk tepi aku dalam exam tengok aku jawab nie haaa! Haha!



Balik tu, keluar dari dewan, terus call dia cakap yang, "Idaaa, soalan yang saya buat dengan awak nie keluar dalam exam!! Rasa nak panggil nama awak tau dalam dewan tadi!" Dia cakap, "Oh really?? No Idaa, you can't do it!" HAHAH. Tapi aku taknak yakin sebab aku takut tak pass nantiii :( Sebab tu aku tak cakap kat orang bila aku exam tuuu.. Hmm. 



Yeah, takpelah akhirnya semua nie selesai jugak, sekarang nie berjuang dengan Law dengan Thinking Skills pulak, buat elok2 CekDa, tak jealous ke tengok Syakina, Anis, Izzyana, Aminah, Jiji, Wawa dah kat Gombak, mu je kat sini lagi! Takpe takpe nanti aku akan sampai sana jugak In Shaa Allah! :D
GOMBAK, MU TUNGGU AKU DATANG!

0 orang doakan saya dapat 9A+ dalam SPM 2013 :) :

Post a Comment

Hai, terima kasih kerana membaca post ini. Jangan lupa tinggalkan komen ya? :)