Monday 16 December 2013

EDUcamp Universiti Teknologi PETRONAS .

Assalamualaikum :) Mesti ramai rindu aku kan? Haha :P Bajet~ Well, korang kene faham, nie lah diri aku weh. Kalau tak puji diri sendiri shari memang tak sah? Hahaha. Okay okayy, ingat tak dalam entrie aku yang nie, aku ade cakap yang 14 haribulan nie aku kene uruskan hal yang penting kan? Haaaa, hal aku dapat interview UTP laaa. :) Aku tak cakap kat korang sebab aku nak buat surprise gituhhhh :) Hehehe
 
 
Okay. With out letting time passed, aku nak citer dengan korang nie. 13 haribulan tuh aku bertolak dari Kelantan ke Perak dalam pukul 11.00 ++ macam tuh lah. Kitorang sampai Gerik, Perak dalam lepas Zohor macam tuu lah~ Hmm, so sampai je dekat Gerik, abah mintak aku search UTP nie dekat mane? So, senang lah pagi esok nak bertolak dari hotel/homestay terus ke UTP kan? 
 
 
Aku contact dengan Nik Azfar Asyraf, schoolmate aku, tanya dia ade kat mane? Dia cakap, dia stay kat UTP malam tuh, kawan akak dia adjust dengan kawan dia so, dia stay kat sane lah malam tuh. Lepas tuh aku contact pulak dengan kekasih gelapku, Cehhhh, Afiq~ Tanya dia kat mane? Dia cakap still dekat Kelantan lagi. Oh yaaa, aku pergi sini dengan Abah, Abe Long, Abe, Ain, Adik~ Dua orang takde dalam family aku, Kakak dengan Umi..Kakak tak dapat ikut sebab dia busy :/ Umi pulak tak dapat ikut sebab umi nak exam mase 14 dengan 15 tuuu. So, tinggal lah yang kecik-kecik dengan aku. 
 
 
Hahaha, mase aku nak bertolak tu, aku cakap kat Umi, 
"Umi, mesti rindu anak-anak umi keaaaa? HAHAHA"
 
Umi cakap,
"Tok rindu bakpo, tigo ari mboook nah tinggal umi" --> Kenape tak rindu? Tiga hari tinggal umi :/ hahaha.
 
 
Okay, lepas dah siap search google map ape, kitorang pergi ke UTP tu, masuk-masuk jee, Ya Allah, aku rase macam nak jatuh je air mata aku weh? Kenape? Korang tau tak sepanjang aku sekolah dekat Kamil nie, tiap-tiap tahun, sekolah akan buat Minggu Kerjaya yang ade jemput Universiti-Universiti yang terkenal. UTP pon same :) So, bila aku dah tengok gambar-gambar UTP dekat situh, aku jadik "jatuh cinta" dengan dia. Aku bertekad nak pergi sane. So, bila UTP announced permohonan masuk ke UTP untuk bulan Januari nie, aku terus mohon weh :) Sebab syarat nak masuk UTP nie serious rendah sangat. So, berbekalkan result Trial aku yang cukup-cukup makan tuuuu, 5A(BM BI MATH SEJ BIO),  2B(BI KIM), 2C(FIZ ADDMATH), aku pon mintak lah UTP nie secara online. 
 
 
By the way, aku dah lupa weh Course ape yang aku mintak untuk tiga pilihan tu? So, mohon jangan tanya aku okay?
 
 
Okay, lepas dah siap masuk keliling UTP tu, kitorang keluar balik sebab abah nak pergi cari hotel/homestay pulak :) Mula-mula pergi kat Hotel Billion, lepas tuh full weh :( Hmm. So, abah pon cari homestay yang paling dekat dengan Universiti tu :) Fuhh, so, bila dah check in situ, kitorang rehat2, lepas dah buat ape yang patut, aku siapkan adik-adik aku. Lepas kitorang dah siap, abah suruh aku jaga adik-adik pulak kat situh, sebab abah nak belikan makanan. Hehe :) Sambil jaga dorang aku texting dengan senior aku, A.Zulhafiz dekat fb dengan Kak Fatihah, tanya dorang tentang UTP blablabla semua nie. Pastuh aku mesej dengan kawan-kawan aku, Seh dengan Afiq :) Ade yang send good luck untuk aku. Dengan yang send good luck pon, aku mesej :) Thanks awak :3 Saya rase semangat saya tinggi je mase saya baca mesej awak~ Okay okayy, mase tengah syok layan dorang semua nie, abah mesej tanya nak makan ape? Abah cakap nak beli mcD. Aku ape lagi, makin seronok lah :) Hehe. Aku pesan burger dengan Pie Apple :) Korang tau kan aku paling tak boleh berpisah dengan burger kan? Tengok je wall fesbuk aku, penuh dengan Burger Cheese meleleh yang Burger Bakar Abang Burn :D haha
 
 
Okay. Tuu je pasal hari pertama aku okay?
 
 
Nanti aku citer hari kedua pulak okay? Tangan macam letih, mata macam mengantuk je? Bye! :)
  
 
 
 
 
 

0 orang doakan saya dapat 9A+ dalam SPM 2013 :) :

Post a Comment

Hai, terima kasih kerana membaca post ini. Jangan lupa tinggalkan komen ya? :)