Wednesday 19 December 2012

Tahniah to PMR 2012 :)

Tahniah Irah, *tok kenal*, Najwa, and *tok kenal*. Sori kepada yang tak kenal tuh! ;) Peace dear ^_^v

Huda, TAHNIAH AGAIN !!!
Sori, sebab tak malu gila pegi curi gambar korang dari fesbuk, pastuh siap edit lagih. Yang paling tak boleh blahh, pegi buat signame "AsnidaRidzuan" lagih kat gambar korang! Jangan marah, nanti tak comel~ Wuwuuuuu :) 

Assalamualaikum :)

Today is Wednesday. Well, Hello Eyda. Everyone know it okay? But, that is no point to me to story about this memorable day! I want all of you focus to the DATE! Not dating with your Pakwe's/Makwe's. But, about Result PMR keluar hari nie!!


First of all, aku nak ucapkan really really really A BIG BIGGER BIGGEST Tahniah kepada semua Calon PMR 2012 yang dah dapat 8A atau 9A dalam PMR korang! Tahniah sangat tau! :)


Yang tak dapat 8A atau 9A, jangan bersedih okay? Chill lah. PMR is not everything. Ha'a, memanglah ade yang cakap,


Cik Anon 1 : "Well Eyda, kau ape tahu tentang perasaan aku? Kau tau nak bercakap jeee! Kau tak tau betapa sedihnya hati aku tak dapat 8A dalam PMR."

Cik Anon 2 : "Ha'a, betol tuh, PMR bukan everything. Tapi Eyda, dengan PMR tuh lah kitorang boleh tentukan nasib kitorang sama ade untuk pegi jurusan Sains Tulen atau Sains Ekonomi atau Prinsip Akaun."

Cik Anon 3 : "Oh thank you Eyda. You make me proud!!!"



Okaylah Cik Anon-Anon sekalian, SHUT UP kejap. Meh I nak reply kat U all okay!


Cik Anon 1 : Cik Anon 1, Eyda paham perasaan korang. Sebab eyda pernah rase jugak ape yang korang rase. UPSR dulu, Eyda tak dapat pon 5A. Perkataan ape yang Eyda tak pernah dengar? Bodoh, Tak Pandai, Tak Cerdik, semua eyda dapat dari SomeOne. Tapi, eyda tak berkecik hati. Eh, tipulah kalau cakap eyda tak berkecik hati. Memang kecik hati. Kecik hati sangat-sangat. Eyda mengharapkan keputusan 5A untuk mintak MRSM! Tapi, semua tuh dah berkecai, bila eyda dapat 4A 1B - English. Tak perlu nak cakap pasal AbahUmi, dorang kecewa dengan eyda! Dorang sedih dengan eyda! Eyda nampak semua tuh dari mata Abah! Abah nampak kecewa dengan result Eyda sebab anak kawan Abah semua dapat 5A, mintak situh, mintak sini.. But, dengan caci maki dari Someone tuh lah yang buat eyda rase insaf dengan diri nie untuk study betol-betol mase PMR dulu. And, Alhamdulillah I got 8A! But, maybe sikap eyda yang ade Ujub sekali sekala, lalai, kuat online, buat eyda jatuh lagih tahun nie. Tahun nie, eyda dapat kelas ketiga dari empat kelas Sains Tulen. Tapi percayalah, Allah buat kita macam tuh supaya dia nak kita sedar yang kita nie bukan macam langit yang selalu berada di atas sana! Kita nie hanyalah ibarat roda yang bergolek, yang kadang-kadang kita duk atas, kadang-kadang kita duk kat bawah memijak segala taik-taik yang berada di bumi nie. But guys, seriously, Eyda sedih dan insaf! In Sha Allah, eyda akan cuba buat yang terbaik untuk SPM nanti! In Sha Allah ;) Cik Anon 1, jangan sedih-sedih, Cemerlang PMR, tak semestinya Cemerlang SPM. Allah dengar dan memakbulkan doa orang yang teraniaya! :)


Cik Anon 2 : Cik Anon 2, dengan PMR nie. Tak semestinya bila korang tak amik Sains Tulen, korang tak pandai! Sains Tulen nie hard sangat. Kadang-kadang eyda tertanya-tanya, nanti besar nanti aku jadik ape? Sebab nye, eyda minat bab kecantikan. Kadang-kadang nak jadik MakAndam~ Amboi? Ha'a, betol. Tapi, terfikir pulak, sia-sia jelah aku study Sains Tulen 2 tahun kalau cita-cita setakat nak jadik Mak Andam? Betol tak? Kadang-kadang aku rase nak jadik Cikgu. Aku kan suka mengajar kawan-kawan aku. Alhamdulillah, aku nie bila cikgu ajar aku dalam kelas, aku mudah faham. Tapi latihan tuh aku liat sikit nak buat. Bukti aku cakap macam nie ialah, bila kawan-kawan aku tanya soalan, aku boleh jawab mase cikgu tengah mengajar hari tuh jugak. Tapi, esok lusa tulat, aku dah lupa! Sebab tuh lah, aku dapat keputusan yang cukup-cukup makan. Sebab otak aku nie pon cukup-cukup makan je ilmu yang cikgu ajar. Tapi, dengar sini, ade jugak orang yang tak masuk Uni lebih berjaya dari orang yang masuk Uni. Korang kene percaya, rezeki korang tak terletak pada "Sekeping Kertas Yang Nipis dan Berlubang di tepinya" (Result) okay? Pasal result akhir tahun aku tu dulu, aku dah nangis sampai mata jadik lebam macam panda, aku mengadu dekat Pak Sedara aku yang paling sporting, korang tengok je gambar kat bawah okayyy?

- Tak boleh time kenyataan 1 :( -

- Tak boleh time kenyataan 2 :( -

Korang paham tak ape yang cuba aku sampaikan kat korang? :)


Cik Anon 3 : Yang kau tibe-tibe perasan nie apesal? Cik Anon 3, tak baik riak okayy? Got it? Thanks! :P


Okay, korang paham tak ape yang eyda cuba terangkan dekat korang. Tadik, eyda baru je bukak blog Kak Nadiah Aqilah, kata-kata dia buat eyda rase tersentuh sangat-sangat. Eyda akan copy sikit sebahagian dari kata-kata Kak Nadiah, 

To all 97's ;In case you are reading this post, hey awakk :) Okay, for those yang dapat straight A's tu, congratulations! Tahniah tahniah and tahniah! You deserve this my dear :') You should celebrate it. Perlu! hehehe. And for those yang tak dapat apa yang diimpikan, jangan sedih. Yes, nak sedih boleh, tapi janganlah sampai menangis tak ingat dunia. No, bukan itu penyelesaiannya. Past is past right? Even if you cry macam nak gila, ia tetap benda lepas. Think positive. Think positive. Apa maksud semua ini? Allah bagi kita jatuh, Allah bagi kita cubaan, sebab Dia sayangkan kita. Dah orang lain dapat straight A's tuh? Allah bagi sedikit kesenangan kepada mereka atas apa yang mereka usaha. And maknanya korang tak usaha lah? No bukan macam tu. Allah bagi kita jatuh, sebab dia nak kita bangun. Kalau selamanya Allah bagi kita kejayaan, tak mustahil kita akan 'riak' right? Kalau selamanya kita dapat apa yang kita nak, so bila kita nak merasa berada di bawah? Think.
Kalau korang nak baca dengan lebih lanjut, korang klik sini tau!


Okaylah setakat tu je dulu aku. Yang gagal, jangan kecewa! Gagal sekali tak bermakna gagal selama-lamanya! Yang berjaya tuh, jangan bangga dengan kejayaan korang tau. Bayangkan, korang tak pernah GAGAL dalam ape-ape pon bidang yang korang buat. Tapi dengan kejayaan tuh, korang jadik riak, bangga, megah dengan ape yang korang dapat. And TAK MUSTAHIL, Allah tarik semua tu dari korang! Mase tuh korang akan rase perit sangat sesangatnya tau! Think guys ;)

3 orang doakan saya dapat 9A+ dalam SPM 2013 :) :

Hai, terima kasih kerana membaca post ini. Jangan lupa tinggalkan komen ya? :)