Friday 9 December 2011

Terima Kasih Umi dan Abah ! :))

Nampak tak tajuk kat atas tuh ?? Tak nak tanya ke kenapa eyda berterima kasih kat umi dan abah eyda ? Sebab nye eyda rase bertuah sesangat sebab dilahirkan sebagai GIRL / PEREMPUAN / dan WANITA :) .Korang, tadi eyda pergi jogging-jogging kat blog ini ,pastuh eyda tengok entrie kak mila yang terbaru. Rase bertuah pulak kan sebab Eyda dah ditakdirkan keluar ke dunia ini sebagai PEREMPUAN.

Awak-awak semua tuh (Girl only, lelaki jangan menyampuk flying kick atas dahi kan !), kita sebagai perempuan nih banyak tau tak kelebihan kita. Nak tau ? Jom kita bace, sebelum tuh eyda nak mintak izin, dengan Kak Mila yee share punye entrie tapi dalam versi eyda sendirik :) .

: KELEBIHAN RAHIM PEREMPUAN :  

satu. Dia bekerja dengan Tuhan... Jadi 'kilang manusia'. Tapi tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh...  7-15 hari dalam masa sebulan dia tak wajib solat tetapi Allah s.w.t menganggap diwaktu itu solat terbaik dari-Nya.

dua. Cuti bersalin dia 60 hari. Cuti nie, bukan cuti suka hati, bukan cuti happy-happy bergembira sakan bagai, tapi cuti yang Allah bagi kat dia sebab dia bekerja dengan Allah.Orang laki ?? Orang laki tak boleh cuti dari solat yee, solat wajib untuk orang laki dari baligh sampai la  awak-awak semua meninggal dunia.   

tiga. SEPANJANG MASA dia mengandung, Allah sentiasa mengampunkan dosa dia. Bila baby dah dilahirkan, semua dosa kita habis! Inilah nikmat yang Allah bagi kat kita. Jadik kenapa awak-awak semua takut untuk mengandung ? Marilah kita pegang kepada tali Allah. Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, dia dianggap sebagai MATI SYAHID. Allah s.w.t izinkan kita masuk syurga terus. Untuk orang kafir, dia tak dapat masuk syurga tapi Allah bagi kelonggaran siksa kubur.

empat. Untuk peringatan kepada semua wanita yang bersuami :: SELURUH kebaikan suaminya, semua isterinya mendapat pahala, TAPI dosa-dosa suami dia tak tanggung :) .

lima. Di akhirat nanti, seorang wanita solehah akan terperanjat dengan PAHAA EXTRA yang banyak dia terima sebab kebaikan suaminya yang dia tak sedari. BIla dia lihat suaminya terhegeh-hegeh di titian Sirat, dia taknak masuk syurga tanpa suaminya. Jadi, dia memberi pahalanya kepada suaminya untuk lepas masuk ke dalam syurga. DI DUNIA: kalau suami dalam kesusahan, isteri boleh bantu tambah, apalagi di akhirat. Kalau isteri asyik merungut jee kerja pastuh mulut selalu muncung macam mulut itik jew depan suami, dia takkan dapat pahala extra tauu.

enam. Suami pulak mempunyai tugas-tugas berat di dalam dan di luar rumah, SEGALA DOSA anak-anak dan isteri yang tak dididik , ditambah lagi dengan dosa-dosa lain.. 


Haaa, amacam blogger sekalian? Cop, jangan ade pulak yang cakap eyda nie gedik nak beranak pulak okey? Eyda post entrie nie just nak kongsi ilmu yang dapat eyda titpkan kat korang semua sepanjang menjadi blogger nih.. Kalo eyda baca blog yang menarik isi kandungan dan baik untuk tatapan pembaca sekalian, apa salah nye kita kongsi ilmu yang kita dapat, ye tak ?

Sape rasa dia bertuah dilahirkan sebagai wanita, klik like okey?

1 orang doakan saya dapat 9A+ dalam SPM 2013 :) :

Hai, terima kasih kerana membaca post ini. Jangan lupa tinggalkan komen ya? :)