Friday 18 January 2013

Unit Uniform, Kelab dan Persatuan, Sukan dan Permainan, Dan Rumah Hijau!

Assalamualaikum.

Errr, korang nampak tak tajuk kat atas? Sure nampakkan?? Kalau tak mesti tak baca entrie aku pasal ape hari nie~


Okayyy, tanpa membuang masa, aku nak citer yang minggu nie aku busy giler kot. Mane taknye, dengan HOMEWORKnye, NOTAnye lagi. 


Pastuh yang terbaru nie, kena pergilah pulak Mesyuarat Agung Unit Uniform Kor Kadet Polis Wanita, Kelab Persatuan Sains dan Matematik,dan Rumah Hijau. (Sukan dan Permainan Catur je belum~)


Okay, aku citer lah serba sedikit ye..Hari Isnin, aku ade perjumpaan Kor Kadet Polis Wanita. Dalam perjumpaan nie, takde sesi perlantikan AJK pon. Sebab nye, cikgu nak lantik sendiri. Hmm, entahlah. Bagus macam tu je kot, sebab lagi baik cikgu yang lantik kan? Kalau tak, mesti jadik isu G.K (Gila Kuasa) pulak~ Dalam perjumpaan nie jugak, cikgu nak semua ahli kene ikuti Kawad Kaki. Tak kira Form 5 ke Form 4 ke. Kawan aku Aisyah Ramani, dah keluar masuk Cikgu Ramani (Ayah Dia), Kadet Remaja Sekolah. Sebab? Tak nak masuk kawad, nanti busy sampai tak sempat nak study lah apelah. Hmm, tinggallah aku seorang. Ape-ape pon, aku pon tak tau. Sebab Cikgu tegas. Ikut je lah. Ape nak jadik jadik lah, aku taknak ade ape masalah. Ape yang cikgu buat, baik aku ikut je. 


Untuk Kelab dan Persatuan pulak, aku sebenarnya pening tau tak mase Kelab dan Persatuan nie (KP). Sebab? Aku tak tau tempat untuk perjumpaan kali nie kat mane.. Sebenarnya, aku nak masuk Kelab Kaunseling. Tapi, Teacher dah hadkan dalam sesebuah kelas tuh, amik 2 orang untuk satu kelab. Ramai yang nak masuk Kelab nie. . Aku pon, hmm, masuk kelab Sains dan Math je lah. Dalam kelab nie, aku jadik AJK Form 5. Hmm, cikgu taknak lantik orang yang dah ade pangkat. Contoh nya, kalau aku nie Pembimbing Rakan Sebaya (PRS) kan, aku tak boleh pegang jawatan yang tinggi-tinggi macam Pengerusi , S/U , Bendahari, atau ape-ape lah. Hmm, takpelah.


Dan akhir sekali, untuk Rumah Hijau. Aktiviti nie kita bincang pasal sukan untuk tahun nie? Kenape tahun nie??? KEnape tak buat tahun depan jeee??? Hmm, tak bertuah betol lah tahun aku nie~ Kenape wey kenape??????? Hmm, tahun lepas tak buat sukan dekat Padang Sekolah, sebab rumput tak tumbuh. Sekarang nie, rumput dah mula hijau~ So, padang sekolah aku dah tak rosak. Tandanya???? Tandanya, kiteorang kene libatkan diri dalam Sukan Tahunan lah!  Dan, untuk perlantikan AJK nie, aku tak jadik ape-ape~ Fuhh, selamat. Kalau tak, mesti aku kene busy tahun nie~ Wakaka~ :)


Okayyy, last sekali. Untuk Catur nie, perjumpaan belum dibuat pon lagih. 


Setakat tuh je lah yang aku nak citer dengan korang okayyy? Bye. Love you~


NOTA HIJAU : Aku ade minat seseorang~ Wuwuwu :P

0 orang doakan saya dapat 9A+ dalam SPM 2013 :) :

Post a Comment

Hai, terima kasih kerana membaca post ini. Jangan lupa tinggalkan komen ya? :)