Saturday 5 May 2012

Tajuk ada dalam entrie, sebab nya banyak mende nak citer !



Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua blogger(s) dan reader(s)!
Hari nie eyda ade mende nak citer dengan korang! Nanti eyda senaraikan tajuk-tajuknya dan korang terjah sendiri okey? Takkan nak post lima entrie sekaligus kot? Hehehe :D

Kene jadik Pak Guard hari nie ~_~

Hari nie eyda kene jadik "Pak Guard" kat rumah nie haaa.
Arrghhh, please ! Mane tak nye, umi pegi umah Maklong eyda yang baru naik rumah baru nye dengan My Sweet sister --> Mek Ain :P. Abah pulak ade keje kat KB. Pastuh pak-sedara eyda, naqiu, ngan kakak pulak pegi Jeram Pasu..
Ape lagi kalau tak release tension tak tension nye ... So, tinggal lah eyda dengan dua orang adik laki yang super dupeerrr buasnye tuh. Mujurlah adik laki eyda yang bongsu tuh tido. Senang sikit keje eyda jaga yang syndrome je :). Hehehe. DAN, semakin senang eyda nak siapkan nota biology untuk persiapan exam next week, Insya-Allah ! :)

Tak suka kawan yang kedekut ilmu ! =.="

Okey, fine! Eyda tau eyda tak sepandai awak, tak sebijak awak, tak segeliga otak awak. TAPI PLEASE ! Tolong kongsi ilmu yang awak ade dengan saya. Saya pegi tuisyen bukan sebab saya nak show-off dengan awak yang saya pegi tuisyen, tapi sebab saya tak sepandai awak ! Dan, saya memang ade kakak yang boleh bantu saya dalam pelajaran, TAPI kakak saya bukan nya boleh balik selalu sebab dia ade kat Maktab. Tak boleh ke kalau awak ajar saya Add Math ke, Biologi ke, Kimia ke, or anything else ? Luak ke ilmu kalau awak ajar kat saya haaa? ---> Pelik dengan perangai manusia. Dan satu lagih, bila kawan saya tanya soalan yang dorang tak tahu, dan saya ajar dorang untuk dorang pon sama-sama pandai macam saya. TAKDE NIAT untuk mengenepikan awak yang sememangnya pandai itu. Sebab saya faham perasaan dia apabila --> Kita mintak pertolongan, tapi dia lengah-lengahkan pertolongan yang kita nak !  

Tak suka orang menunjuk

Hermm, semalam eyda ade mesej dengan seseorang yang dikenali dengan XY. XY nie asalnya memang pendiam je, tapi dalam mesej. Amboi,, mesejnya macam menggambarkan dia tuh banyak mulut. pot-pet-pot-pet. Tuh tak kisahlah sebab sume orang macam tuh kan? Dalam mesej/chatting pot-pet-pot-pet, dan bila jumpa semua cover cover ayu! What the he** sume tuh ????
DAN, point yang eyda nak tujukan sebenarnya ialah, dia macam nak show off kat eyda yang dia tuh kaya. Macam dia pandang rendah kat eyda.. Hmmm.

Ade yang pandang rendah kat eyda.

Hmm, eyda tak tau kenapa orang pandang rendah dengan eyda, haa?
Okey FINE ! Eyda tau eyda tak sepandai dia, dalam cara berpakaian, cara bergaul, dan dalam ape-ape cara sekalipun. Sebenarnya, bagi eyda, eyda buat perangai macam budak-budak macam nie bukan sebab ngade-ngade, NOOOOO! Tapi, eyda cuba selami perasaan budak-budak. Eyda akui, nampak 
"ke-tidak-matangan" disitu. So WHAT? That is my style ! Dan eyda sebenarnya tak suka dengan budak-budak kecik.. Tapi, eyda suke kalau budak kecik itu ialah ADIK EYDA SENDIRI ! Dan, eyda suka lihat dia membesar depan mata eyda sendiri. Dan yang paling tak tahan, orang kutuk cara eyda berpakaian. What? Memang lah kita berumur remaja, tapi, kalau dah bergaya sakan macam Mak Datin, patut ke weiii ? Sorry, sangat tertekan disitu ! :'(

Hari Khamis eyda start exam !

Khamis next week, sume form Four, dah start exam. Eyda takut pencapaian eyda tak seberapa. Nanti bulan 5, PRS, buat lawatan ke Langkawi. Dan eyda tanya umi boleh ke tak pegi, umi cakap boleh TAPI result kene flying colours baru umi bagi green light woo ! Hmm, kene struggle lebih lah nie.. Doakan eyda please ! :'( Hope result eyda okey. Target biarlah 4A above duluh, --> Eyda amik 9 Subjek.




Okey, bye !
Terima kasih sudi jenguk blog eyda yang tak seberapa nie. 
Dan terima kasih sudi baca luahan hati eyda yang entah ape-ape nie :')
Assalamualaikum dan bye !



NOTA KAKI : Doakan eyda untuk exam next week. 
TARGET eyda 4A keatas, nombor dalam kelas 1-15, dan nombor dalam tingkatan tak lebih 100 keatas ! BYE ! :')

0 orang doakan saya dapat 9A+ dalam SPM 2013 :) :

Post a Comment

Hai, terima kasih kerana membaca post ini. Jangan lupa tinggalkan komen ya? :)