Friday, 23 March 2012

Ade orang pengsan masa tengah ?

Assalamualaikum dan salam Jumaat kat semua blogger ya ?

Sebenarnya, eyda ade mende nak citer ngan korang nih, tadik Kor Kadet Polis Wanita termasuk eyda sendiri pon pegi ke IPD "secret" sebab ade sambutan Hari Polis, dengan platun kitorang tuh, sekolah eyda sendiri pon dibahagikan dengan kumpulan ---> satu kumpulan koir, ngan kumpulan satu lagi tuh untuk kawat. Memandangkan eyda sendiri pon tak pandai nyanyi dan hafal lagu nih, eyda masuk ngan platun untuk kawat. Platun sekolah eyda bergabung dengan platun Lelaki dari Sekolah "secret". Mak aihh, ade sorang yang hensem woo ~

Okey, pastuh, korang bayang lah kan dah la mase tuh panas lagih, memang buat rihesel dua kali tadik, sebab nanti hari Ahad ade Hari Polis ke-205. Berdiri memang lama, pastuh masa tengah buat rihesel tuh, budak laki dari sekolah secret pengsan tau. Sebelum dia jatuh tu, dia sempat sandarkan kepala dia tuh kat kawan dia, pastuh kawan dia tak buat ape-ape, eyda sendiri pon tak salahkan kawan dia, sebab eyd arase kalau eyda sendiri pon macam tergamam dengan ape yang berlaku tadik. Rase samting yang buat hati jadik berdebar-debar. Sebab ye lah kan takut kawan dia tak angkat dia sebab rase disiplin mase  kawat kan tak bolleh bergerak. Tuh yang kawan dia pon ambik mase lah sikit untuk angkat dia, mase dia jatuh tuh, muka dia tersembam atas kat atas tar, memang luka la kat atas dahi dia tuh, eyda jadik takut sangat mase tuh, takdelah sampai menangis, tapi jadik berdebar yang maam eyda cakap tadik.

Pastuh, eyda sendiri tengok badan dia macam kaku kot.
Sebab dia macam tak halang kepala dia tuh dengan tangan. 
Okey, meh nak kasi tips mase kawat, 

TIPS MASE TENGAH KAWAT ;)



mase korang tengah kawat tuh, korang mesti buat gerak-gerak jari kaki korang dalam kasut tuh. Kan kasut kawat kan tebal, pastuh nak bagi darah korang mengalir kat tempat-tempat yang tersorok dalam kasut tuh, jadik korang gerak-gerakkan kaki korang tuh okey?
Sekurang-kurang nya korang takde lah pengsan, ke ape ke.
Oh, yaa, sebelum kawat pastikan makan dengan SECUKUPNYA~ 
Sebab nanti korang jadik lapar pulak. Ade kawan eyda dalam Platun pon dah pucat lesi muka dia tadik, tapi mujur dia cakap kat Akak dalam Platun, kalau tak kawan eyda pon pengsan tadik. Dalam kawat nih, kalau korang rase tak sihat ke, rase nak pengsan ke, rase pening ke, baik korang keluar je dari kawat, sebab bila dah jatuh, jadik sakit lah badan korang tuh.


Okey, I need to go now !
Ade samting yang kene kemaskan ye?



TAHNIAH KEPADA Kak Nadiah Aqilah, Abang Solihin, dan Kak Raja Nabilah dapat Straight A dalam SPM 2011. Eyda harap dapat jadik yang terbaik jugak dalam SPM 2013 / 2014 tuh nanti ~ Amin Ya Robb. :')


Ade sape sape nak kongsikan tips-tips semasa kawat ?
Noleh komen kat entrie nih ;)

Oh yaa, lupa nak ucapkan Selamat in a relation ship kat kawan saya,
good job guyss ! ;)

1 orang doakan saya dapat 9A+ dalam SPM 2013 :) :

KOMEN BERUNSUR NEGATIF TIDAK AKAN DILAYAN !!