Monday 12 December 2011

Yakin ke dia akan jadi milik aku ??

Malam nie eyda taknak cakap pasal giveaway, pasal contest, pasal tagged orang, pasal edit blog, tapi nak cakap CINTA.

Hah,CINTA ?

Eh, eyda jangan mengarutlah, kau tuh masih budak lah. Makan pon masih umi abah yang take care. Ade hati nak cakap pasal CINTA . Blah la kau !

Mesti ade yang cakap macam tu kan ? Yes, eyda akui,eyda masih budak. Umi abah pon masih jaga makan pakaian and everything! 

Takpe eyda tak kesah. Asalkan eyda tau niat eyda menaip kat blog nie semata-mata nak mengingatkan kaum wanita dan muslimah di luar sana...

Okeh straight to the point ek ?

Cer tengok gambar nih kat bawah nie,


Korang taknak tanya ke kat eyda soalan cepumas gituh, "eyda, kenapa ek kau tak couple? "

Yes, eyda seorang perempuan, seorang pelajar *yang masih menunggu result PMR~, seorang muslimah, seorang anak. Tapi couple a.k.a bercinta a.k.a bergewe *intranslate Kelantan*, boleh memusnahkan kehidupan eyda..

Mmmmmh, ramai pembaca yang muka berkerut-kerut dahi nya macam nenek tua tuh. Tak suka la tuh entrie eyda nih :P . No, takde niat nak mempersenda korang. Sikit pon tak.. Tapi eyda akui dilamun perasaan itu 1-2-3-4 tahun dulu dan beberapa bulan yang lalu. Maybe masih bodoh tentang kehidupan dan jugak tersepit dengan alam sekeliling *dengan kawan-kawan yang bercouple. Tak paham ? Haaa, meh nak kasi contoh.

" Wey ko tau takk semalam aku calling-calling dengan pakwe aku lama gila siottt ! Ye la kan dari pukul 12 malam sampaikan pukul 3 pagi ! Dah lah dia lucu, pandai amik ati aku tau. Aku merajuk laa malam tadi,tension giler tau. Dengar aku merajuk jeee terus pujuk "

Lelaki, pantang tengok kite merajuk. Pujuklah, bagi kata-kata yang manis dari coklat yang umi eyda bawak balik dari Langkawi lah. Konon baik. Tetapi betol ke pujuk ? Ke ade maksud tersirat ?

Kenapa eyda tak couple ? Ye, bukan eyda takde perasaan kat makhluk yang bernama "Lelaki". Tapi, eyda taknak mengucapkan SAYANG untuk kali ke dua untuk "Sua.M.I" 15 tahun akan datang.. Eyda pon manusia biasa yang ade sayang, cinta, nafsu* bukan nak bajet! Jauh sekali.. Tapi sayang kat maruah diri dan keluarga... 

Perempuan tuh ibarat mutiara dalam lautan... Hanya orang yang layak je yang boleh ambil mutiara tersebut . Sape ? Boyfriend ? Balak ? Harimau belang ? Bukan kawan-kawan. Hanya manusia yang telah sah bergelar SUAMI... Abis tuh berapa harga perempuan ? Semurah kuih-muih yang dijual dipasar ke? Empat singgit empat singgit. Yang lebih teruk ? Tiga samah tiga samah . (RM1.50 sen) Ataupon yang lebih mudah didapati di tepi jalan ? {mudah disentuh}

Awak nak ke kalau nanti suami awak cakap,

" Awak, sorry, saya terpaksa katekan sayang untuk kali ke 7 lepas boyfiee saya dulu " dan vise versa bunyi 2 X 5 je... *banyak nyeee bf :P.

Pernah dengar dan tengok tak ayat nih ?

Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur’:26)

Okey, eyda pegi dulu. Sekian untuk entrie hari ini ;) Ingat satu perkara yee,

NOBODY ARE PERFECT INCLUDING ME ! 

0 orang doakan saya dapat 9A+ dalam SPM 2013 :) :

Post a Comment

Hai, terima kasih kerana membaca post ini. Jangan lupa tinggalkan komen ya? :)