Tuesday 14 January 2014

Mengulit Kenangan~

Assalamualaikum dan Hai !

Weh, hari nie dah hari keempat aku kerja sebagai Ustazah kan? Haha. Hmm, keje kat sini memang mengulit kenangan aku betul lah weh. Mane tak nyaa, macam nie..Mase sekolah rendah dulu aku ade "kawan" nama N.I..Kitorang dulu baik - tak– baik – tak - .. Adoyaii. Memang kitorang dah tak jumpaa lama tau lepas sekolah rendah dulu. Masing-masing pon dah terpisah jauh sebab aku sekolah lain, dia sekolah lain.. Tapi, takde lah jauh sangat pon, kitorang still dalam sekolah yang sama daerah. Cuma sekolah mane tuu tak perlu lah aku kasi tau kan? :P Haha Tapi, aku jumpa dia balik mase rumah Ustaz Tarmizi ade buat solat hajat kat rumah Ustaz tuuu. Tapi, serious aku tak tegur pon diaa. Malu lah weh, abah dia ade lagi. Haha. Pastuh, kalau aku tegur dia, buatnyaa dia tak layan aku kan? Mau taknya malu aku 40 hari 40 malam kan? *Cehhh, amboi tak ayat aku?

Hmm, merujuk kepada tajuk tuh kan, okay, aku akan citer satu-satu ea? First day aku keje kat situh, mula-mula aku tak tau yang adik N.I nie ade mengaji kat situh jugak. Mase aku form 4 duluu, aku tau lah yang dorang mengaji kat situh, tapi aku sesi petang, dia sesi malam. Tak jumpa lah kan? Tapi, mase fes day aku keje tu, Ustazah Nah kasi aku pegang budak kelas al-Quran yang baca Juzu’ 30. Aku kan rabun, so aku tak pakai spect. Mase aku tengah ajar budak lain baca Quran tu, aku dah dengar bising-bising nama aku,

"Ustazah Eyda, Ustazah Eyda“

Aku macam pelik lah kan, sebab mase aku mula-mula masuk kelas nie, aku takde kasi tau pong kat dorang nama aku ape semua kan? Lepas tu, aku buat don’t know jee lah. Lepas tuh, dalam pukul 9.++ , dorang pong boleh lah rehat.. Aku tunggu budak-budak nie ape semua kat depan pintu kan, so aku boleh tengok satu-satu lah “Anak Buah” aku. Mase dorang keluar lah aku tengok adik dia nie. Omaigod omaigod omaigod, handsome giler kot dia, dengan berkaca mata ape semuaa. Hehehe. Memang cair lah kan?


“Hey eyda! Jangan nak cakap yang kau dah jatuh cintaa dekat budak pulak okay”


Opsss~ Hahaha, takde lah weh. Adik dia kan sama umur dengan adik aku.Haha. Okay okayy, satu lagi kan, aku tak tau pon yang adik perempuan dia pong mengaji kat situh jugak. Sebab mase kita tutttttt dulu pon, adik perempuan dia still kecik lagi ;) haha So, mase dah siap salam-salam ape semua, mase tengah bertugas untuk penghantaran pelajar kan, A’an (adik lelaki dia) pon datang kat aku ape semuaa, berbual dengan aku kan. Pastuh adik perempuan dia pong datang kat dia pastuh pegang tangan dia ape semua. Aku tak kenal tuh adik diaa. So, aku macam pelik lah kan,

"Hai, kenape pulak dengan budak perempuan nie? Asyik pegang tangan diaa je? *Bukan jeles~ :P

Lepas tuh, A’an pon cakap,

“Adik,  nie gewe abe muloo”

Aku macam,

"Ya Allahhhhh! Malunya aku. Aku pon cakap, eh adik. Dop dop. Mane ado.

Lepas tuh A’an pon cakap, betul dik. Cer tanya eyda dia sekolah kat mane dulu? Haha. Lepas tuh, adik dia pon pegang tangan aku dua-dua, dia tanya nama aku. Lepas tuh tanya aku sekolah kat mane dulu.Aku pon cakap lah Kak sekolah kat SK Tut Tut duluu. Kak sekelas lah nga Abe N lah dulu.

Adik dia pong macam tersengih je kat aku. Adoyaiii. Tak lama lepas tuh, abah dorang pon datang lah amik dorangg. Aku pon terus undur ke belakang sikit sebab aku segan sikit. Err, ;)

By the wayy, aku kene mengajar budak Qiraati 4 dan 5, lepas tuh budak-budak yang baca al-Quran juzu’ 1. Ya Allah, tension aku jaga budak-budak nie. Korang tau lah kan, musim hujan-hujan nie. Aku pong dah kene serang oleh Virus yang bijak menyerupai pelbagai bentuk nie! Aku kene selsema weh! Tak suka betul, k*h*k jadik banyak, lepas tuh sakit tengkuk aku. Nak bercakap asyik kena „ehemm ehemm“. Seksa betul lah. Suara aku pon dah "sexyyyyy“ macam suara Ella dah! :P Macam mane nak bercakap dengan AR nie? Adoyai~

Budak-budak kelas aku nie banyak ragam betul lah weh. Mane tak nye, dorang cuit pinggang aku lah. Geli lah. Aku marah, diorang sindir aku balik! Lepas tuh, bising memang tahap dewa ah! Mula-mula, mase aku dah ajar dorang, dorang okay lah. Tapi, bila aku dah siap mengajar kat whiteboard, aku nak ajar sorang-sorang pulak baca Qiraati dengan al-Quran, haaaaa, mase tuh laa belang dorang pon dah keluar semua. Ade yang bertumbuk, ade yang main pemadam, ade yang naik atas kerusi.. Nasib baik lah, Ustazah Wani dengan Ustazah Yah ade masuk jugak kelas aku nie..

Pastuh, dorang tuh kan, kalau aku mintak dorang salin balik ape yang aku dah tulis kat whiteboard, macam-macam lah alasan dorang. Tak bawak buku lah, tertinggal buku lah. Aku pon cakap,

“sape yang tak salin, Ustazah taknah ajar diaa. Lepas tuh ustazah takmo kasi dia rehat”

Haaa, amek dorang, kene ugut macam tuh baru dengar. Lepas tuh, ade jugak yang lepas aku dah check buku dia, mintak aku bagi 5 bintang lah, 100A lah. Adoyai, macam-macam lah kerenah dorang. Nasib baik aku nie jenis baik jugak dengan adik aku, kalau tak memang aku tak tau lah weh macam mane cara nak layan budak-budak ape semua nie.. Budak-budak nie kan, kita kene ikut perangai macam dorang. Kalau dia ketawa, kita ketawa. Kita kene pandai lah ikut rentak DO RE MI dorang tuu. Kalau tak dia akan buat perangai gila dorang tuh dengan korang, meragam tak tentu pasal~

Ade jugak budak-budak nie, mase aku dah siap ajar dorang, dorang baca tersekat, lepas tuh aku cakap lah yang aku taknak tulis lancar kat dorang sebab dia baca tersekat. Tapi, dia merayu-rayu kat aku weh, mintak aku tulis lancar kat dorang. Siap cubit pipi aku weh~ Haha. Memang best layan budak-budak nie weh. Aku rase macam dorang tuh kawan aku pulak. Aku kan memang perangai macam nie kat sekolah, so bila layan dorang tu macam layan kawan-kawan aku pulak.

Okay, aku rase sampai kat sini je post aku malam nie okay? Oh yaa, nie auto post. Aku taip entrie nie hari Selasaa. Siap taip pukul 12.15 am! J Hari nie, Maulidur Rasul, Hari Kelahiran Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW, Rasul terakhir dalam Islam. Banyakkan selawat kat Rasulullah, supaya Rasulullah akan tolong kita bagi syafaat kat padang mahsyar nanti. In Sya Allah.. Okaylah, aku dah mengantuk! Bye! Sayang koranggggggg~ Bye Muah. Thanks sudi baca blog aku, lain kali singgah lagi ek? haha

NOTA HIJAU: Serious weh suara aku dah hilang dah hari nie?Hmm :(

0 orang doakan saya dapat 9A+ dalam SPM 2013 :) :

Post a Comment

Hai, terima kasih kerana membaca post ini. Jangan lupa tinggalkan komen ya? :)